Thursday, March 4, 2010

Duhai Insan Tersayang

Bismillah

Walau berjuta batu jauh
Walau jaraknya tak bisa kucapai
Walau masanya tak mampu kukecapi
Antara aku dan dia.
Namun
Ada satu tali yang mengikat antara kami
Kasih sayang, cinta, belas
Disimpul menjadi satu memori kukuh
Takkan mungkin terpadam
Walau detik terus merangkak jauh

Seingat aku
Masih jelas suara lembut sabarnya
Mengajarku mengenal Allah
Mengajarku mengenal dunia
Jatuh bangunku, tak pernah jemu mengasuh
Tawanya masih segar, buatku senyum bahagia
Belaiannya masih terasa lembut, cintanya mengalir
Kasih sayangnya meluluhkan jiwa.

Melaluinya, Allah ar-Rahman menyalurkan kasih sayang
Biar sekejap cuma
Aku amat bersyukur
Terima kasih Tuhan
Kerana beri aku peluang
Ruang, dan
Waktu
Untuk aku mengasihi insan sebaiknya

Duhai ibu penawar duka
Penyembuh luka, ratu hatiku
Aku merinduimu
Moga kau terus bahagia di alam sana
Itu doa kutitipkan saban waktu.



(al-Fatihah buat emak tersayang, 9 tahun sudah jauh meninggalkanku)

No comments: